معدن

معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، گفت: برای توسعه معدن در افق ۱۴۰۴، نیازمند دست کم ۱۳ هزار کیلومتر زیرساخت حمل و نقل ریلی هستیم، در حالی که مجموع زیرساخت های ریلی کشور فقط ۱۲ هزار کیلومتر است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، اردشیر سعدمحمدی در چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری خانه معدن ایران، خواستار تشکیل تیمی برای مشخص شدن نیازهای حمل و نقل جاده ای، ریلی و دریایی در کنار مشخص شدن آمارها و اولویت‌ها برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده شد.
وی گفت: خارجی ها نیز در تعامل با بخش معدن ایران از مشخص نبودن نقشه راه کشورمان در این حوزه‌ها گلایه دارند.
سعدمحمدی ابراز امیدواری کرد جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن به خوبی به مردم شناسانده شود.
وی افزود: اگر این اولویت‌ها اعلام شود، سمت و سوی بخش خصوصی نیز مشخص می شود.
این مقام مسئول یادآور شد: امروز اولویت های ما در بحث تولید طبقه بندی شده نیست و باید سیاستگذاری ها مکتوب و برای همه قابل رویت باشد.
وی اظهار داشت: برای نمونه در منطقه سنگان، ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندله خواهیم داشت اما تحقق این مهم نیازمند توسعه حمل و نقل در این منطقه به ۲۳ میلیون تن است.
سعدمحمدی ادامه داد: دستیابی به تولید ۷۰۰ هزار تن کنسانتره سرب و روی مهدی آباد زنجان، محقق شدن برنامه ریزی تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن زغال در پنج سال آینده و توسعه ظرفیت آلومینیوم لامرد به میزان ۳۰۰ هزار تن در فاز نخست، همگی نیازمند توسعه زیرساخت های حمل و نقل است اما سیاستگذاری ها برای حمل و نقل دریایی نیز تعیین تکلیف نشده و نیازمند تصمیم‌گیری‌های کلان است.
سعدمحمدی تاکید کرد: باید مشخص شود جابجایی انواع سنگ آهن، گندله، فولاد، زغال، سرب و روی و ... قرار است با چه ظرفیت ریلی و جاده‌ای به انجام برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

پربازدیدترین

آخرین‌های روی خط رسانه‌ها