پالایش نفت تهران

شرکت پالایش نفت تهران در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود یک هزار و ۳۴۵ ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ رشد ۱۴۲ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شرکت پالایش نفت تهران با سرمایه ۲۴ هزار میلیارد ریال، صورت های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت  پالایش نفت تهران در دوره یاد شده، مبلغ ۳۲ هزار و ۲۷۱ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ یک هزار و ۳۴۵ ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۱۴۲ درصد افزایش داشته است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۳۱ هزار و ۳۸۶ میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

"شتران" در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۱۳ هزار و ۳۳۳ میلیارد و ۹۷۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین ترتیب مبلغ ۵۵۶ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

همچنین بر اساس این گزارش، شرکت پالایش نفت تهران در خصوص اهداف و راهبردهای آتی مدیریت خود در زمینه تولید و فروش محصولات اعلام کرد:

عمده بازار هدف محصولات شرکت داخلی بوده و مطابق قانون، شرکت محصولات اصلی تولیدی خود را جهت توزیع در سطح کشور تحویل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران می دهد. محصولات ویژه تولیدی شرکت، در بورس های کالا و انرژی عرضه می‌شود. در این حوزه شرکت های تولید کننده انواع روانکارها و شرکت های قیرسازی، شرکت های عمده خریدار محصولات ویژه این شرکت هستند.

در حال حاضر، پالایشگاه تهران با پالایش روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام در هر روز نزدیک به ۱۳ درصد از نفت خام پالایشی کشور را پالایش و محصولات استراتژیکی نظیر بنزین، دیزل، سوخت جت و روغن خام در کنار چندین محصول با ارزش دیگر مانند گاز مایع، نفت سفید، نفت کوره، انواع حلال و گوگرد تولید می‌کند.

در خصوص محصولاتی نظیر نفت گاز، بنزین و نفت سفید، کیفیت بالای محصولات پالایشگاه منجر شده است که این محصولات تا حد امکان در تهران و شهرهای بزرگ مجاور مصرف شوند. همچنین محصولاتی نظیر سوخت جت و روغن پایه پالایشگاه از نظر کمی و کیفی دارای رتبه برتر در بین سایر پالایشگاه های داخلی است.

پالایشگاه تهران در حال حاضر با توجه به نیاز داخلی برنامه صادراتی ندارد با این وجود صادرات محصولات در آینده با تغییر در قوانین ملی و وزارت نفت قابل بررسی و تحقق است. سیاست تولید و فروش محصولات از دید شرکت، تابع میزان سودآوری و میزان ایجاد نقدینگی هر محصول است. تغییرات قابل ایجاد در برنامه تولید بر اساس میزان تقاضای محصول، مقدار موجودی محصول و ایجاد تعادل بین دو شاخص عنوان شده صورت گرفته و توسط کمیته فنی فروش بررسی و به در مقاطع زمانی مختلف به روزرسانی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

پربازدیدترین

آخرین‌های شركت‌ها و مجامع