تاپیکو

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در صورت های مالی ۱۲ماهه از رشد ۱۴۵هزار و ۴۵۶میلیارد و ۱۶۳میلیون ریالی پرتفوی بورسی خود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۱اردیبهشت۱۳۹۸ سود هرسهم را ۴۳۳ریال اعلام کرد که در مقایسه با سال مالی گذشته ۱۲۹درصد افزایش داشته است.

این شرکت در گزارش منتشر شده خود سود عملیاتی را ۳۶هزار و ۶۳۳میلیارد ریال، سود خالص را ۳۵هزار و ۲۸۹میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۳۸هزار و ۲۳۰میلیارد ریال منتشر کرده است.

«تاپیکو» در صورت خلاصه پرتفوی خود از رشد ۱۴۵هزار و ۴۵۶میلیارد و ۱۶۳میلیون ریالی پرتفوی بورسی خبر داد. این شرکت در گزارش صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس بهای تمام شده را با افت دو هزار و ۸۹۴ میلیارد ریالی مبلغ ۷۰هزار و ۸۹۴میلیارد ریال اعلام کرد. همچنین ارزش بازار خود را در این دوره با رشد ۱۰۳هزار و ۸۶۱میلیارد ریالی مبلغ پایان دوره را ۲۱۶هزار و ۳۵۰میلیارد ریال منتشر کرده است.

این شرکت کل مبلغ واگذاری سهام بورسی خود را در دوره مالی ۱۲ماهه مبلغ ۶هزار و ۶۷۴میلیارد ریال و سود این واگذاری را ۸۲۲میلیارد و ۲۱۲میلیون ریال اعلام کرد. علاوه بر این دردوره مالی یکساله، ارزش سهام خریداری شده به ۲هزار و ۹۵۸میلیارد ریال رسید.

این شرکت در تشریح برنامه های با اهمیت خود به اصلاح ساختار مالی در برخی از شرکتهای زیرمجموعه با انجام افزایش سرمایه اشاره کرد که قصد دارد با انجام مطالعه و بررسی ظرفیت های استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در بازار سرمایه و سرمایه گذاری از محل منابع حاصله با هدف خلق ارزش افزوده در پی خواهد داشت. همچنین از شرکت های کم بازده و خارج شود و از استراتژی و اصلاح پرتفوی واگذاری املاک و داراییهای غیر مولد شرکت های گروه اجرای ادغام برخی شرکت های گروه در راستای اصلاح پرتفوی و چابک سازی تهیه صورت های مالی برخی از شرکت های گروه بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) نیز خارج شود.

از سوی دیگر «تاپیکو» به عرضه سهام برخی از شرکتهای گروه در بازار سرمایه در راستای استمرار سیاست شفاف سازی گروه گسترش بازارهای فروش محصولات و تنوع بخشی شیوه های فروش کمک اشاره کرد که در این راستا قصد دارد در تامین ارز مورد نیاز واردات شرکت ها در گروه کمک در صادرات محصولات و حفظ بازارهای صادراتی توسعه فعالیت های صادرات محور با رویکرد نفوذ در بازار و توسعه بازارهای خارجی سیاست گذاری اقدام های موثری داشته باشد. همچنین هماهنگی بین مجتمع های تولیدی در خصوص روش های فروش و حفظ سهم بازار در قالب کارگروه های تخصصی کمک در بهره برداری از روش های جدید حمل و نقل و معرفی پتانسیل های بالقوه و بالفعل کنترل و نظارت شاخص های عملکردی فروش از جمله نرخ، حاشیه سود فروش، نسبت ارزش خوراک به قیمت محصول داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

پربازدیدترین

آخرین‌های شركت‌ها و مجامع